پشتیبان مشتری

نحوه نصب چشمی دزدگیر

نحوه نصب چشمی دزدگیر

چشم الکترونیک دزدگیر از مهمترین المان های یک سیستم دزدگیر می‌باشد . 

نکات نصب چشم الکترونیک

 

 

چشمی دزدگیر در انواع مختلف در بازار عرضه می شود ، از انواع چشمی دزدگیر و سنسور شوک دزدگیر اماکن تا انواع سنسور های دیگر… این تجهیزات و  سنسور ها به پنل مرکزی دزدگیر متصل می شوند . ما درگروه امنیتی سی کم به عرضه و فروش انواع سنسور های دزدگیر اماکن می پردازیم .

گروه امنیتی سی کم برند های مختلفی از چشم الکترونیک را ما در بازار عرضه می کنیم چشمی پارادوکس – چشمی اپتکس – چشمی الکترونیک پایونیر – چشمی الکترونیک سیماران – چشمی دزدگیر پایرونیکس و …

این نوع چشمی دزدگیر بنا بر تکنولوژی (PIRMICRO) و زاویه ی پوششی که دارند تقسیم بندی می شوند ، هر مکانی بنابر نیاز های امنیتی و طراحی و ساخت بنا به چشم الکترونیک های باسیم و یا چشمی الکترونیک بی سیم نیاز دارد .

برای نصب چشم الکترونیک نکات زیر را رعایت فرمایید :

1 _  مکان گرم و مرطوب نباشد .

2 _ مکان کابل کشی مشخص باشد و امکان کابل گذاری تا پنل مرکزی فراهم باشد . ( در صورتی که چشم الکترونیک بی سیم باشد فاصله ها و حجم سیگنال به اندازه کافی باشد . ) حتما از کابل با جنس ، استاندارد و قطر مناسب استفاده نمایید .

3 _  چشم ها و کابل ها به راحتی در دسترس نباشد .

4 _ مستقیما رو به روی پنجره و درب و نور و حرارت و بخاری نباشد .

5 _ نباید رو به درب ها و یا پنجره های خروجی باشد به صورتی که حرکات پشت پنجره و یا درب شیشه ای چشم را تحریک کند .

6 _ در هر مکان بنابر نیاز آن مکان ورودی های ممکنه جهت ورود غیر مجاز به وسیله ی چشم الکترونیک و سنسور مورد نیاز جهت آن مکان پوششی مناسب دهد .

7 _ کابل کشی ها به صورتی انجام شود که امکان قطع شدن کابل به حداقل برسد .

8 _  گوشه های دیوار رو به پاسیو و… مکان های مناسب برای نصب چشم الکترونیک است .

9 _ نصب در ارتفاع مناسب نسبت به مکان و نوع چشم الکترونیک . 

10 _ محل نصب چشم الکترونیک باید کاملا ثابت و محکم و بدون نوسان باشد .

11 _ حرکت جسم متحرک در زاویه دید چشم الکترونیک وجود نداشته باشد . (پنکه ، گوی معلق ، ساعت های پاندولی بزرگ و … )

 

عملکرد چشمی دزدگیر به زبان ساده

اساس کار این چشمی ها تشخیص حرکت در محیط است . و با فرمان دادن به پنل مرکزی اعلام سرقت باعث تحریک سیستم می شوند . به دلیل اینکه چشمی ها مهمترین و حساس ترین المان در یک سیستم حفاظتی بشمار می روند ، باید در انتخاب بهترین محل نصب چشمی دزدگیر و تنظیم دقیق آنها نهایت دقت را داشته باشیم .

 

کابل استاندارد برای نصب چشمی دزدگیر

حتما و حتما از کابل استاندارد برای سیم کشی چشمی دزدگیر استفاده کنید . کابل های مخابراتی یا به اصطلاح کابل آیفون با سطح مقطع بالا و روکش آلومینیومی برای نصب چشمی دزدگیر کاملا مناسب است . ( البته در صورتی که کابل ها در فضای باز و یا در معرض حرارت و نور قرار میگیرد حتما از کابل دو زوج زمینی استفاده نمایید . ) و در صورتی که قصد فعال کردن کلید تمپر را دارید از کابل های سه زوج و یا بیشتر استفاده نمایید .
 

 

هرگز از سیم های غیر استاندارد و ارزان قیمت برای نصب چشم دزدگیر استفاده نکنید ، چرا که یکی از دلایل اختلال در عملکرد سنسور ها کابل های نامرغوب است .

نصب چشمی دزدگیر در کجا مشکل ساز می شود

 

 

نصب چشمی دزدگیر در کنار تلفن کننده های سیم کارتی به دلیل وجود سیگنالهای رادیویی ما بین دستگاه و شبکه مخابرات باعث ایجاد اختلال در عملکرد سنسور می شود . با رعایت فاصله مناسب بین این دو دستگاه و تنظیم دقیق چشمی میتوان از بروز این مشکل جلوگیری کرد ، حرارت ایجاد شده از نور خورشید و یا سیستم گرمایشی محیط از جمله بخاری ها در اغلب موارد باعث تحریک چشمی می شود . پس تا حد امکان از نصب سنسور مقابل پنجره های با نور شدید خورشید و یا چراغ های پر نور جلوگیری کنید .

چشمی دزدگیر کجا نباید نصب شود

 

 

از نصب سنسور ها بر روی دیوار کاذب و یا ستونهای با استحکام کم که موجب لرزش می شود اجتناب کنید زیرا که این مورد مستقیم باعث تحریک و آلارم بی مورد می شود . پرواز حشرات و پرندگان باعث تحریک میشود ، عبور موش ها نیز باعث به صدا در آمدن آلارم می شود . از قرار دادن چشم دزدگیر در محل تردد حیوانات اجتناب کنید . در محیط های بیرونی مثل حیاط ها و پارکینگ ها نباید چشمی ها را نصب کرد .  چشم الکترونیک فضای باز و بیم خطی بدین منظور تولید شده اند که فضای های بیرونی را پوشش دهند . 

لطفاً جهت اخذ مشاوره تخصصی رایگان در حوزه فروش و نصب کرکره برقی اتوماتیک و سایر سیستم های حفاظتی با متخصصین گروه امنیتی سی کم تماس حاصل نمایید .

شماره تماس : 09119101405

با مدیریت آقای ذبیحی 

پست های اخیر

کرکره برقی در بابلسر
متنی مختصر راجع به کرکره برقی و اجزا و انواع آن
کرکره برقی در جویبار
کرکره برقی در فریدونکنار
کرکره برقی در ایزد شهر
کرکره برقی در محمودآباد
کرکره برقی در کیاکلا
دزدگیر اماکن در فریدونکنار
دزدگیر اماکن در ایزدشهر
دزدگیر اماکن در کیاکلا