پشتیبان مشتری

نحوه عملکرد سنسور دزدگیر  و مشکلات آن

نحوه عملکرد سنسور دزدگیر و مشکلات آن

نحوه موازی کردن سنسور ها

جهت موازی کردن سنسور ها و تحریک پذیری همزمان دو سنسور دزدگیر (به عبارتی در صورت تحریک همزمان دو چشم الکترونیک زون تحریک بشود این روش برای پایین آوردن حساسیت چشم های الکترونیک استفاده می شود . )

نصب سنسور در فواصل طولانی

در بعضی از موارذ نصب دزدگیر در اماکن مخصوصا بزرگ (مانند : باغ ها ، کارخانجات و …) این اتفاق پیش می‌آید که فاصله ی بین پنل مرکزی تا سنسور های دزدگیر اعم از بیم خطی و یا چشم الکترونیک صد ها متر طول دارد در طول های متوسط میتوان با استفاده کابل دزدگیر با کیفیت قابل قبول و یا اضافه کردن ضخامت کابل ورودی ها و خروجی ها ( استفاده از چند رشته کابل ) این مشکل را حل نمود ولی در صورتی که بالاجبار مجبور به کابل کشی در فواصل طولانی باشد میتوان به صورت توضیح داده شده سیستم دزدگیر را نصب نمود . ( پیشنهاد می کنیم حتما از UPS یا همان دستگاه تامین کننده ی برق هنگام قطع برق ) نیز استفاده نمایید . البته در بعضی از موارد که هزینه و همچنین تخریب ها جهت کابل کشی های طولانی به صرفه نیست ما به شما پیشنهاد میکنیم که از چند پنل دزدگیر استفاده نمایید . (برای مثال : پنل دزدگیر جهت دیواره ی شمالی ، پنل دزدگیر جهت دیواره ی جنوبی و …)

نکات نصب دزدگیر فضا باز

در اماکنی که نیاز به نصب دزدگیر فضا باز می‌باشد باید موارد بسیار مهمی را در نظر گرفت ، در ابتدا باید سنسور مناسب برای آن فضای باز و همچنین مکان قرار گیری سنسور را مشخص نمود و سپس اقدام مسیر یابی اتصالات ، ارتفاع نصب و موارد نصب پرداخت .

1 _ انتخاب سنسور مناسب اولویت اول در دزدگیر فضای باز است ، در بسیاری از موارد با خرید و نصب سنسور غیر مناسب برای شرایطی محیطی مورد نظر به استقبال آژیر خطا میرویم ، در کل اگر محیطی با ابعاد بزرگ دارید و یا ورودی های خاصی دارید که میتوان با بیم خطی آن را پوشش داد از بیم خطی استفاده کنید ، در صورتی که یک فضای خاص و یا ورودی خاصی را نیاز به پوشش دارید اگر محیط مورد نظر سر بسته است از چشمی DG75 پارادوکس و اگر فضای باز است غیر مسقف است از چشمی DG85 پارادوکس ، PMD85 پارادوکس ، چشم الکترونیک جنیوس G225 استفاده نمایید .

2 _ اتصالات کابلی را حتی الامکان از کابل های زمینی استفاده بفرمایید ، اگر محیط شما خشک است و رطوبت کمی دارد و همچنین فاصله سنسور ها تا پنل مرکزی کم است می توانید از کابل هایی با سطح مقطع کم و آلیاژی از آلومینیوم استفاده نمایید ولی اگر کابل کشی ها طولانی ، محیط مرطوب ، ضریب اطمینان بالا است از کابل دو زوج زمینی تمام مس استفاده نمایید . ( پیشنهاد میکنم حتما از لوله گذاری نیز استفاده فرمایید . ) 

3 _ انواع تحریک کننده های دزدگیر را بر طرف نمایید . (سایه روشن های غیر محکم که امکان حرکت در اثر باد دارند ، لانه ی پرنده در محیط ، نور مستقیم آفتاب به سنسور و …)

4 _ استفاده از زون مستقل به جهت هر سنسور دزدگیر . 

مشکلات مربوط به تشخیص سنسورها و آژیر خطای دستگاه دزدگیر

یکی از اصلی ترین بخش های مهم سیستم دزدگیر ، سنسورهای دزدگیر هستند . این سنسورها هستند که تشخیص می دهند که آیا اتفاقی افتاده است یا نه . انواع مختلفی از سنسورها هستند که به سیستم دزدگیر متصل می شوند و کاربردی ترین آن ها سنسورهای کنترل تردد ، مانند سنسور حرکتی و سنسور درب و پنجره هستند .

سنسورهای دیگری نیز مانند :

سنسور دود ، سنسور نشت آب ، سنسورهای خطی بیم و … برای امنیت های پیرامونی می توانند به برخی دزدگیرها اضافه شوند . مشکلات مربوط به سنسورها بیشتر مربوط به تشخیص نادرست سنسور مثل تشخیص اشتباه یا تشخیص ندادن می باشند .

مشکلات سنسورها 

1 _ مشکلات سنسورهای حرکتی :

سنسور حرکتی یکی از کاربردی ترین سنسورهای سیستم دزدگیر است .

تشخیص حرکت به وسیله مادون قرمز و پرتوهای آن باعث تحریک سنسور می شود و هر تحریکی باعث فعال شدن دزدگیر و به صدا درآمدن آژیر می شود . 

در برخی سنسورها که قابلیت تشخیص حجم و وزن محرک رو دارند ، هر حرکتی باعث تحریک سنسور نمی شود مانند حرکت حشرات ، حیوانات خانگی و حرکت های اتفاقی که ممکن است در محیط به صورت خودکار رخ دهند . 

اما در سنسورهایی که وزنی نیستند هر حرکتی می تواند باعث تحریک سنسور و در نتیجه خطا در عملکرد دزدگیر بشود .

 عامل دیگری که باعث خطا در سنسور می شود نصب نامناسب آن می تواند باشد .  از نصب سنسور حرکتی در مقابل و روبروی منابع گرما مانند بخاری و شومینه خودداری کنید . تابش نور مستقیم خورشید هم باعث ایجاد خطا در سنسور می شود . 

در سنسورهای حرکتی بیسیم در زمانیکه باتری ضعیف می شود ، ممکن است باعث تحریک بی مورد سنسور شود البته در برخی دزدگیرها در زمانیکه باتری ضعیف می شود به کاربر سیستم به صورت پیامکی اعلام می کند تا قبل از اینکه باعث ایجاد خطا در سیستم شود کاربر به آن رسیدگی کند .

برای عیب یابی دزدگیر در چشمی های سیمی می توان با اهم متر ورودی تغذیه آن را بررسی کرد تا از جریان ثابت 12 ولت با شدت جریان نیم آمپر اطمینان حاصل کرد .

2 _ مشکلات سنسورهای درب و پنجره یا مگنت :

همانطور که از نام این سنسور مشخص است ، این سنسور به حالت مغناطیسی و آهنربایی عمل می کند . دو قسمت از آهنربا که با دور شدن از همدیگر باعث تحریک سنسور می شوند . طبیعی است که اگر این سنسور روی قسمت آهنی و فلزی که باعث تحریک شدن آن بشود ، نصب گردد احتمال بروز خطا و یا تحریک نشدن سنسور را بالا می برد . در این موارد نیاز است تا فاصله بین دو قسمت سنسور در کمترین حالت خود قرار بگیرد و در صورت امکان عایقی قبل از اتصال سنسور ، بین سنسور و بخش فلزی درب قرار بگیرد تا فقط قسمت آهنربایی سنسور باعث تحریک آن شود . ضعیف شدن باتری و عدم اطلاع رسانی ضعیف شدن باتری توسط دزدگیر و عدم پیگیری کاربر برای تعویض باتری نیز می تواند باعث ایجاد خطا در دزدگیر باشد .

لطفاً جهت اخذ مشاوره تخصصی رایگان در حوزه فروش و نصب کرکره برقی اتوماتیک و سایر سیستم های حفاظتی با متخصصین گروه امنیتی سی کم تماس حاصل نمایید .

شماره تماس : 09119101405

با مدیریت آقای ذبیحی

پست های اخیر

کرکره برقی در بابلسر
متنی مختصر راجع به کرکره برقی و اجزا و انواع آن
کرکره برقی در جویبار
کرکره برقی در فریدونکنار
کرکره برقی در ایزد شهر
کرکره برقی در محمودآباد
کرکره برقی در کیاکلا
دزدگیر اماکن در فریدونکنار
دزدگیر اماکن در ایزدشهر
دزدگیر اماکن در کیاکلا