پشتیبان مشتری

مشکلات مربوط به هک ، دستکاری و خرابکاری سیستم دزدگیر

مشکلات مربوط به هک ، دستکاری و خرابکاری سیستم دزدگیر

تکنولوژی مورد استفاده سارقین برای غیرفعال کردن سیستم های امنیتی هم مانند تکنولوژی های دستگاه های الکترونیکی پیشرفت می کند . هر سیستم جدیدی که به بازار ارائه می شود سارقین می کوشند تا از راه های غیر فعال کردن و خرابکاری آن آگاه شوند تا بتوانند هرچه سریعتر و راحت تر عملیات و سرقت مورد نظرشان را انجام دهند . طبیعی است که هرچقدر تکنولوژی یک سیستم امنیتی قدیمی تر باشد ، از کار انداختن و غیرفعال کردنش راحت تر و در دسترس تر است .

 

 

فروشندگان معمولا به سود فروش محصولات خود می اندیشند و از معایب سیستم های خود به مصرف کننده ها چیزی را بازگو نمی کنند . بنابراین بهترین راه این است که برای استفاده از سیستم های امنیتی از مشاوران حرفه ای که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرند و درباره محصولات امنیتی موجود در بازار ایران تحقیق و بررسی مناسبی را داشته باشند . از کار انداختن سیستم های دزدگیری به چند روش اصلی قابل انجام است :

1 _ از کار انداختن بستر ارتباطی :

راحت ترین و معمول ترین روش از کار انداختن سیستم دزدگیر ، دسترسی به بستر ارتباطی است و در زمان عیب یابی دزدگیر اولین پارامتری که باید چک کنید نیز همان است . در دزدگیرهای سیمی برای جلوگیری از قطع شدن راه ارتباطی بین سنسور و پنل مرکزی می بایست مسیر سیم کشی را طوری طراحی کنید که کمترین دسترسی را داشته باشد .

در صورت امکان از کانال ها و مسیرهای توکار استفاده کنید و در صورت روکار بودن از محافظ هایی مانند داکت و لوله فلکسی استفاده کنید و تا  جایی که امکان دارد آن ها را پنهان کنید . در برخی سیستم ها می توانید از یک سنسور به سنسور بعدی یک رشته سیم جدا به صورت سری بکشید تا در صورت قطعی سیم ، دزدگیر شروع به آژیر زدن و اطلاع رسانی کند . 

در سیستم های بی سیم نیز دستگاه هایی هستند که اختلال نویز محیطی ایجاد می کنند ، بسته به نوع ارتباط به وسیله همچین دستگاه هایی می تواند بستر ارتباطی به کل از بین برود و در این حالت در صورت تحریک سنسور دزدگیر هیچ عملیاتی را انجام نمی دهد . تنها سیستم های بی سیمی می توانند در این حالت از کار نیفتند که ارتباط بین سنسورها و پنل مرکزی آن ها کد گذاری شوند و یک ارتباط امن و اختصاصی که غیر قابل دسترسی و خرابکاری است را داشته باشند .


2 _ از کار انداختن سنسورها :

سنسورها بخش های مهمی از تشخیص و ورودی های اطلاعات از محیط اطراف هستند . بدیهی است که در صورتی که سنسور به هر دلیلی عمل نکند و یا از کار بیفتد، سیستم دزدگیر از کار افتاده و عمل نمی کند . بنابراین موضوع نیاز هست تا سنسورها طوری نصب شوند که قابلیت دسترسی نداشته باشند و قبل از اینکه سنسوری در دسترس قرار بگیرد توسط سنسورهای دیگر پوشش داده شود . یک واحد آپارتمانی مسکونی را در نظر بگیرید که تمام ورودی ها و خروجی های آن توسط سنسور درب و پنجره و یا سنسور چشمی حرکتی پوشش داده شده است بنابراین کسی نمی تواند به سنسور دسترسی پیدا کند تا مثلا جهت آن را تغییر دهد ، مگر اینکه از جلوی سنسور دیگری عبور کرده باشد . از کار انداختن سنسورهای سیمی با قطع منبع تغذیه و جریان ارسالی اطلاعاتی آن مثل سیم کشیده شده تا پنل اصلی می تواند انجام شود و در سنسورهای بیسیم با خاموش کردن آن ( برای سنسورهایی که دکمه خاموش / روشن دارند ) و یا از کار انداختن بستر ارتباطی شان در صورتی که بستر قابل دسترس و ساده ای داشته باشند ، می تواند انجام شود . همانطور که گفته شد تست زمانبندی شده برای سیستم دزدگیر خصوصا تست تک تک سنسورها نکته قابل توجهی است .

 

 

3 _ قطع برق و منبع تغذیه سیستم دزدگیر :

یکی از تکنیک های سارقین برای سرقت از اماکن قطع برق مجموعه است . با قطع کردن جریان برق در صورت نداشتن باتری بکاپ و سیستم ذخیره برق مثل UPS ، سیستم های امنیتی از کار می افتند . ممکن است در این حالت نیز سارقین چندین ساعت بعد از قطع برق دوباره به مکان سرکشی کنند تا مطمئن شوند که شارژ باتری بکاپ شما به اتمام رسیده باشد و یا سیستم ذخیره برق خاموش شده باشد . پس حتما در سیستم دزدگیر خود از سیستم ذخیره برق مناسب جهت آماده به کار بودن آن در زمان قطع برق استفاده کنید . در برخی از دزدگیرها در صورت قطع برق گزارشی مبنی بر قطع برق پنل به کاربر به صورت پیامکی ارسال می شود تا پیگیری لازم جهت پیدا کردن دلیل قطع برق توسط کاربر انجام شود .

لطفاً جهت اخذ مشاوره تخصصی رایگان در حوزه فروش و نصب کرکره برقی اتوماتیک و سایر سیستم های حفاظتی با متخصصین گروه امنیتی سی کم تماس حاصل نمایید .

شماره تماس : 09119101405

با مدیریت آقای ذبیحی

پست های اخیر

کرکره برقی در بابلسر
متنی مختصر راجع به کرکره برقی و اجزا و انواع آن
کرکره برقی در جویبار
کرکره برقی در فریدونکنار
کرکره برقی در ایزد شهر
کرکره برقی در محمودآباد
کرکره برقی در کیاکلا
دزدگیر اماکن در فریدونکنار
دزدگیر اماکن در ایزدشهر
دزدگیر اماکن در کیاکلا